Najprostije rečeno website je multimedijani prikaz određene teme koja se nalazi na određenoj web adresi tzv url. Dakle jednostavno zvuci, medjutim sama izrada website-a predstavlja slozeniji proces ukoliko želimo iskoristiti njegov maksimalni potencijal.
Zavisno od teme koja se prikazuje on zahteva različite načine pristupa celom projektu. Samim tim, bitno je napomenuti na samom početku da klijent treba jasno definisati šta konkretno želi postići izradom website-a. Pa u odnosu na očekivanja angažovati neophodne resurse koji će učestvovati u projektu.
Ukoliko klijent nema planove da svoj posao ozbiljnije proširi na internetu, ali da bi isao u korak sa konkurencijom i vremenom, ipak ima potrebu za website-om tu se može pristupiti sa manje zahtevnim procesom kreiranja website-a. U tom slučaju troškovi su znatno manji, jer naravno sto su veći zahtevi i budzet koji je potreban za izradu raste.
Dok s druge strane ukoliko se od website-a očekuje da znatno poveća obim poslovanja, dovede nove klijente ili da na najbolji mogući način stoji na usluzi svojim klijentima, tada se u projekat uključuje ceo tim iz raznih oblasti poput marketinga, psihologije, programiranja, grafičkog dizajna i mnogih drugih.
Dakle sada već možemo zaključiti da kompleksnost izrada website-a zavisi od potreba klijenta, a agencija koja je zadužena za izradu upravlja resursima kako bi taj projekat zadovoljio zahteve. Prema tome kako bi najbolje shvatili koji pristup je najpogodniji za vas najpre cemo podeliti sam proces u tri grupe i to:
-
Jednostavano rešenje sa minimalnim troškovima
-
Zahetvniji website sa najneophodnijim resursima
-
Kompleksni website-ovi sa angažovanjem svih potrebnih resursa
Ova podela je napravljena samo iz razloga da bi vam što više približili celu priču i nije stvar konkretnog pravila, u dogovoru sa klijentom moguća su odstupanja.